EDK 300 W

   Tento jeřáb je speciální úpravou EDK 300 určenou např. pro pokládání kolejí, výhybek, lehčích mostních polí. Z původního typu má pojezd a otoč.

    Kolejový jeřáb EDK300W je dieselelektrický otočný jeřáb o nosnosti 30 t s možností práce pod trolejovým vedením nebo v jinak výškově omezeném prostoru. Jeřáb se skládá z podvozkové části, horní otočné části a výložníku. Podvozková část je vybavena dvěma třínápravovými podvozky, podpěrným zařízením, narážecím a tahadlovým ústrojím. Na otočné plošině jeřábu je umístěn poháněcí dieselagregát, převodové ústrojí pro ovládání výložníku a závěsného háku. Výložník je skříňové konstrukce s kočkou, která je při vodorovné poloze výložníku pohyblivá v podélném směru. Výložník je udržován ve vodorovné poloze elektrickou vodováhou, která jej automaticky vyrovnává při různém zatížení. Pro ostatní polohy je možno kočku mechanicky zajistit na výložníku ve dvou polohách, čímž je současně odpojena elektrická vodováha a výložník se sklápí a zdvihá dle volby obsluhy.

Celkem je tedy možno pracovat ve třech polohách:

1.    Vvýložník ve vodorovné poloze a kočka pojíždí po jeho délce
2.    Výložník zdvižen a kočka zajištěna v poloze blíže ke strojovně jeřábu
3.    Výložník zdvižen a kočka zajištěna na konci výložníku

 

Podpěrné zařízení jeřábu umožňuje jeho podepření ve dvou polohách:
1.     Základna 3,2 m od osy koleje
2.     Základna 4,8 m od osy koleje

Technická data:

Max. hmotnost:

113 t

Délka výložníku:

 

Max. přepravní rychlost:

 

Max. nosnost:

30 t

Délka pojezd.části přes nár.:

10 800 mm

Max. pojezdová rychlost:

60 m/min

Max. vyložení:

14 500 mm

Hák/drapák:

Ano/Ne

 

 

Technické informace a fotografii jeřábu poskytl pan Viktor Kvarda