KIROW 2

    Je naším nejstarším typem dieselelektrických jeřábů Kirow. Dodávky začaly snad už koncem 50. let. Primárním určením tohoto jeřábu bylo -a vlastně dodnes je- zbrojení parních lokomotiv uhlím. Dodnes slouží v různých depech i soukromých společnostech jako opravdové Popelky - děvečky pro všechno. Zajímavé bylo použití amerického patentu - podvozku typu "Roller - bearing". Z konstrukce Kirow 2 se potom odvozují i jeřáby EDK 6 a EDK 10 s mnoha shodnými díly a konstrukčními skupinami.

Zbrojeni-3.jpg
Kirow 2 + 422.0108, Bratislava východ 20. 4. 1970, Zdeněk Bauer - Parní symfonie

Technická data:

Max. hmotnost:

72 t

Délka výložníku:

16 960 mm

Max. přepravní rychlost:

80 km/h

Max. nosnost:

5 t

Délka pojezd.části přes nár.:

8 494 mm

Max. pojezdová rychlost:

3,6 km/h

Max. vyložení:

13 500 mm

Hák/drapák:

Ano/Ano, také magnet

 

 

EDK10-2_200_08.jpg
Detail kolejnicových kleští
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_05.jpg
Kabina
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_01.jpg
Levá strana nástavby
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_02.jpg
Protizávaží
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_03.jpg
Pravá strana nástavby
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_04.jpg
Výložníkový kladkostroj
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 

Kirow  v nezvyklé perpektivě
P. Pokorný, Prostějov 14. 12. 2002
EDK10-2_200_06.jpg
Balast
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 
EDK10-2_200_07.jpg
Podvozek typu Diamont roller bearing
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 

EDK10_2.jpg
Zbrojení parní lokomotivy
P. Zýka

EDK_10-drapak.jpg
Standartní drapák
P. Zýka 


Detail příčníku drapáku s variantním uložením kladek
V. Kvarda

EDK10-2_200_09.jpg
Závěsný drapák - zavěšuje se na hák
V. Kvarda, Lužná 23. 6. 2001 

 

 
Závěsný magnet
V. Kvarda 

Dvě fotografie perfektně zrenovovaného muzeálního EDK 10/2 č. 202, patřícího MDC Bratislava, nám poslal Ivan Lučan


Kirow1.jpg

Kirow2.jpg
Série fotek Kirow 2, inv. číslo 214 , které nafotil Ing. Pavel Pokorný v Prostějově v r. 2000

Kirow3.jpg

Kirow4.jpg

Kirow5.jpg

Kirow6.jpg


Kirow7.jpg

 

"Technický popis železničního překládacího jeřábu Kirow 2........."

Část 2 - výkresy a technická dokumentace

Klikni na obrázek vpravo >>

 

Tři snímky jeřábu Kirow 2 inv. č. 238 se zauhlovacím drapákem při práci na oslavách 160.let KFNB - Severní dráhy císaře Ferdinanda (Břeclav - Přerov - Olomouc)"; sobota dopoledne - 15.září 2001; DKV Ostrava - PJ Přerov;"zbrojírna parních lokomotiv" (lokalita: jižní část depa); zbrojení tendru č. 516.0297 lokomotivy řady 354.7152; nafotil Ing. Marián "Mário" Pokorný z Olomouce.

01-09-15-160letKFNB-Prerov-jerab01.jpg

01-09-15-160letKFNB-Prerov-jerab03.jpg

01-09-15-160letKFNB-Prerov-jerab02.jpg

Zde je odkaz na oficiální stránky oslav či přímo do fotogalerie