NĚKOLIK FOTOGRAFIÍ Z NEHOD
ze sbírky pánů Petra Zýky a Viktora Kvardy

Skoda_50t_M240-1.jpg

M240_a_Skoda_50.jpg

Skoda_50t_M240-2.jpg

Skoda_50t_c_135_Pisek.gif

Několik starších a o to vzácnějších záběrů zachycujících v akci parní jeřáby. K horní trojici snímků nemáme podrobnější informace. Z vysokého náspu spadnuvší M 240 byla nejdříve vytažena ke kolejím dvojicí vyprošťovacích tanků VT 34 a poté posazena na koleje parním jeřábem Škoda o nosnosti 50 t.

Škoda_50t_c_138_Pisek.png

Další dvě fotografie dokumentují nakolejování převráceného jeřábu  EDK 300 v Písku v roce 1978 za asistence 50 t parních jeřábů č. 136 a 138 a vyprošťovacího tanku VT 34. Snímek nalevo pochází ze sbírky Viktora Kvardy.

Sergej_2_EDK300_DKV_CB_a_Jihlava-1.jpg

Sergej_2_EDK300_DKV_CB_a_Jihlava-3.jpg

  Vykolejeného Sergeje na prvních třech snímcích vracejí na koleje nehodové jeřáby EDK 300 z Jihlavy a Českých Budějovic. Krom samotného zdvihání zde vidíte i přípravné práce - vázání lokomotivy na lana a demontáž trolejového vedení pro přístup výložníku jeřábu. Barevný snímek od Viktora Kvardy zachycuje nakolejování 781.419-7 v Loukově 5. 12. 1994

Sergej_2_EDK300_DKV_CB_a_Jihlava-2.jpg

EDK750_Sergej.jpg

 

203_745_1.jpg

  "Žehlička" 203.745 se rozhodla opustit normální rozchod po "úzké"? Ne. Jde o srážku posunujícího dílu s pracovním vlakem na splítce u Jindřichova Hradce v r. 1999. Při likvidaci nehody asistují dva jeřáby EDK 300 z Jindřichova Hradce a Českých Budějovic.

EDK300H_Brod_a_EDK300_5CB_J_Hradec_1999-1.jpg

9. 8. 1997 vjel Čmelák 770.009 ve Veselí nad Lužnicí do bazénu točny. Zpátky na koleje mu pomáhal jeřáb EDK 750 z DKV Plzeň, v pozadí pak vidíte EDK 10/II

NEHODA NA II. KORIDORU V OSTRAVĚ - HRUŠOVĚ
2. 6. 2001 asi hodinu po půlnoci

   Vykolejení několika vozů nákladního vlaku jedoucího do Bohumína mělo za důsledek poškození 150 m  traťového svršku, trolejového vedení, výluka v obou směrech do 9 ráno, celkovou škodu přes jeden milión korun. Teprve v 11 hodin dorazila nehodová jeřábová jednotka s jeřábem EDK 750/302 DKV Olomouc, dom. stanice Přerov, neboť ostravská jednotka, stojící necelý kilometr odsud, neměla pohotovost. Na pozdním příjezdu se podepsalo i to, že přerovská vlaková četa měla neúplné poznání tratě v okolí nehody. Na místě byl s fotoaparátem i náš externí spolupracovník Standa Kučera.

Nehoda11.jpg
V popředí nehodový pomocný vlak, vpravo
jeřáb EDK 750 staví na koleje výsypný vůz
Nehoda13.jpg
Čmelák v čele nehodové jeřábové jednotky
Nehoda3.jpg
Pohled seshora
Nehoda4.jpg
Setkání Čmeláka od nehodové jeřábové jednotky
s "kolegou" na přípřeži rychlíku
Nehoda8.jpg
Amatérští reportéři to nemají lehké
- zaměstnanec ČD jde právě vyhodit Standu
Nehoda7.jpg
"ÉDéKáčko" se pouští do dalšího vykolejeného vozu Eas
  Nehoda9.jpg
Další vůz zpátky na kolejích